Inzet op verkeersveiligheid zoals MONO rijden is belangrijk voor bedrijven. Bijvoorbeeld om letsels bij medewerkers en schades aan het wagenpark te voorkomen, invulling te geven aan goed werkgeverschap en bij te dragen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Werkgevers zijn ook belangrijke partners in de MONO-campagne: beleid en actieve inzet binnen het bedrijf helpen mee om ervoor te zorgen dat MONO rijden de nieuwe norm wordt, en dat risico’s van ongevallen door afleiding worden vermeden.
We zijn daarom blij en trots, dat Zuid-Hollandse ambassadeurs voor “Maak een punt van Nul” zoals Renewi, Mondial Van der Velde en Don Opleidingen het ambassadeurschap voor MONO hebben omarmd.
Zij inspireren collega’s met een videoboodschap, die hier is te zien.
Aan de slag met MONO in uw bedrijf?
Kijk op deze pagina voor alle mogelijkheden en achtergronden van de campagne MONO zakelijk.
Meer doen?
In Zuid-Holland komen iedere dag zo’n 16 mensen niet ongeschonden op hun bestemming aan als gevolg van een verkeersongeval, en 40% van de ongevallen gebeurt tijdens een werkgerelateerde verplaatsing.
Wilt u weten wat u – naast een actieve bijdrage aan MONO – kunt doen, kijk dan in de Toolkit Werkgevers op deze pagina. U vindt daar onder meer een infographic, een menukaart met mogelijkheden en een checklist.